PODNĚTY Z KOMENTOVANÉ PROCHÁZKY
(zpracovala Vendula Guhová)
- křižovatka Biskupcova / Zelenky Hajského:
- na straně, kde je plánované místo, kde je možné přejít ulici (poblíž Zelenky-Hajského 12), by bylo dobré sklopit obrubu/dát nájezdový klín (je otázka, jestli to policie povolí)
- realita je taková, že se parkuje i před vjezdem naproti (čili není jisté, že tam bude možno přejít na chodník)
- Jeseniova
- je potřeba vyřešit přístup od Kliniky techniků do parku Červená skála -> nápad vytvořit schůdky nahoru, to by mohla být alternativa k uvolnění chodníku od aut (může být jako podnět pro budoucí Landscape festival po domluvě s vlastníkem)
- před budovou Rehabilitace chodník v budoucnu bude, protože je tam plánován domov seniorů, přes den bude průchozí cestička areálem domova seniorů i na Parukářku
- Křižovatka Domažlická / Žerotínova
- místo vhazování odpadků do vymístěných kontejnerů na křižovatce Domažlická/Žerotínova zrovna umístěno tam, kde je travnatý okraj chodníku, což je nešikovné
- vymístění kontejnerů na silnici pomůže na leckterých místech i popelářům, kteří se jinak s kontejnery tahají delší úsek
- podnět obnovit v křižovatce žluté značení, aby bylo zjevné, kde v křižovatce nelze parkovat (podnět na barevné oblouky jako ve Vídni – ale podle české legislativy to nelze)
- parkování pro kola na této křižovatce: chtělo by to i pro motorky, v ulici o kus výš motorky blokují místo (odpověď: nejde to, kvůli místu)
- náměstí Barikád
- horní část náměstí:
- zvládne se tam autobus dostat? ano, prověřeno
- zobousměrnit Žerotínovu pro kola, má dobrý povrch na ježdění (pokud to dovolují šířkové parametry) - dobrý podnět, prověřit
- druhá křižovatka Žerotínova x Tovačovského by si zasloužila také nějaké zpomalovací prvky (alespoň zpomalovací terče nebo zpomalovací polštář, pokud je BESIP křižovatka příliš nákladná), podle dvou lidí je možná i nebezpečnější než Žerotínova x Koldínova
- je škoda, že před školou nebude zábradlí – dobře se k němu zamykají kola, ostatní místa k parkování a zamykání kol jsou už trochu dál (odpověď: v blízkém okolí je jich několik)
- dolní část náměstí: zábradlí tam postrádá smysl
- horní část náměstí:
- Tovačovského x Jeseniova
- chtělo by to obnovit přechod. Kde? Do Jeseniovy mezi Paleček a svatou Annu to dává největší smysl
- obnovit trojúhelníkové šipky na začátku nájezdu na zvýšenou křižovatku
- obnovit v Jeseniovy v oblasti před novými žlutými domy (místo za rohem od Nové Trojky) chodník – celý je zabraný parkovacími místy (odpověď: není to v projektu plánováno)
- Ostromečská x Roháčova
- v Roháčově ulici podél parkoviště (budoucího developerského projektu) je zrušený chodník – ovšem jedná se přitom o pozemek ve vlastnictví města -> ať odbor majetku od developerů vymáhá posunutí jejich plotů na svůj pozemek a obnoví se tam chodník, který tam kdysi býval.
- ať se zde v Roháčově udělá cyklopiktogram – aby mohl cyklista projet, i když je zde ráno zácpa aut
další podněty:
- radar v zóně 30 nebo retardéry nebo terče na vybraných místech (odpověď: radar je v gesci MHMP, dává se hlavně na jiný typ silnic)
- Jeseniova a Roháčova jsou tranzitní ulice -> chtělo by to změnu směrnosti, aby to k tranzitnosti nelákalo (odpověď: je to moc kontroverzní)
- sedmiletá holčička: je to nuda! proč je to setkání tak dlouhý a nudný?
- kdy začne radnice pořádat participativní setkání mířená na cílovku děti a mládež, vedená srozumitelným a přístupným jazykem? např. k zóně 30 by děti měly hodně co říct
- celkově problematické téma rozhledů v křižovatce z pohledu dítěte: dítě nemá stejné místo rozhledu jako dospělý
- v Japonsku jsou nakreslené ťapičky a očíčko jako místo rozhlížení se pro děti) (zřejmě podle č. legislativy u nás nelze)
- vytažení nároží skrze projekty BESIP je nákladné
- je otázkou, jestli dává smysl značení zóna 30 na druhé straně od Hartigovy, když se tam stejně větší rychlostí než třicítkou nedá jet (např. v Kališnické; odpověď: jednotnost území) a je to jen přemíra značek, další podnět: v Lukášově ulici to značení opravdu nedává smysl, protože se skutečně velmi krátká