Výsledky ankety k proměně parčíku Ohrada
Cílem ankety bylo získat podkladové informace od hlavní cílové skupiny úprav parčíku na Ohradě (mládež 11–19 let).
Anketa probíhala 13 dní od 7. 3. do 20. 3. 2025. Zúčastnilo se jí 253 respondentů. Respondenti byli oslovováni přes sítě Prahy 3, školní parlamenty, pedagogy a volnočasové organizace. Na přípravě ankety se podílely: MČ Praha 3, Avocado Fresh, Město přátelské dětem, Parlament dětí a mládeže Praha 3.
Respondenti nejvíce v parku preferovali přírodní prvky jako tráva, stromy a květiny (20 %), pohodlné posezení (20 %) a stín či přístřešek (15 %). Dále si přáli sportovní prvky, pítko a veřejné WC. Herní zóna pro deskovky a prostor pro akce zaujaly menší část respondentů.
Hlavními motivacemi pro pobyt venku jsou setkávání s kamarády (36 %), relaxace na čerstvém vzduchu (23 %) a potřeba změnit prostředí (20 %). Sport a možnost hraní byly rovněž důležitými faktory.
Z aktivit byl největší zájem o občerstvení formou foodtrucku (24 %), promítání filmů (20 %) a pohybové aktivity (18 %). Oblíbené byly i umělecké workshopy a drobné kulturní akce.
Děti a mládež preferují v parčíku fyzické aktivity – prolézačky, workout, sportovní prvky nebo prvky pro relax. Silně zazněla potřeba odpočinku od mobilních telefonů, zejména u starších respondentů. Zájem je i o kombinaci fyzické hry a mobilní aplikace. Digitální hry čistě přes telefon měly jen malou podporu.
Respondenti uváděli zájem o Wi-Fi (30 %) a možnost focení či natáčení videí (30 %). Naopak značná skupina se vymezila proti používání telefonu v parku – preferují klid, přírodu a osobní kontakt.
Respondenti oceňují čistotu, bezpečí, zeleň, pohodlný a nápaditý mobiliář (lavičky, přístřešky), občerstvení, vodní prvky a prostor pro umění (např. graffiti zeď).
Zábavná hra s QR kódy by zajímala 75 % respondentů.
Drtivá většina respondentů by po úpravě do parčíku chodila ráda – pouze 2 % odpověděla „Určitě ne“.